Szeptember Cipruson: Ciprusnak nincsenek hídjai, így eddig nem igazán keltette fel az érdeklődésemet. Most mégis úgy alakult, hogy 6 napot töltöttünk el a szigeten és milyen jól tettük! Hatalmas élmény volt, számomra Ciprus a szabadság szigete lett és még egy szép kőhíddal is megajándékozott. 
Az utakat mindig én szervezem és bonyolítom le, ezért sokáig gondolkoztam, mi lenne jobb országon belül: busszal utazgatni vagy kocsit bérelni. Ebben csak egy apró pici bibi volt, hogy bár van jogosítványom, de nagyon jól érzi magát a fiókban és ritkán szokott előbújni onnan.... És ráadásul Cipruson még a kormány is a másik oldalon van.... Ja, és sosem béreltünk még autót sehol....
Hosszas tanakodás után végül Attila bátran bevállalta, hogy nem lesz itt probléma, vágjunk bele! Nem is volt semmi gond, az index helyett csak egyszer nyomta meg az ablaktörlőt és hamar beleszokott a bal oldali közlekedésbe, én pedig élveztem a mitfárer szerepét. A bérelt autók rendszáma itt mindig piros, tehát a helyiek látják, kivel állnak szemben és figyelnek a turistákra.
fotó; Paphos királysírok
Így utólag is úgy látom, hogy a legjobb döntés volt a kocsibérlés és Ciprust, ha az ember többet akar látni egy-egy városon kívül, így lehet megismerni igazán.
fotó; Limasszol
Persze jött a következő probléma, honnan béreljünk autót, hiszen rengeteg lehetőség közül lehet választani. Akár helyben is lehet bérelni, de biztosabbnak éreztem, ha ezt előre leszervezem. Mivel Paphoson vettük fel a kocsikát és Larnacaban adtuk vissza, szűkült a lehetőségek tárháza. Végül a pozitív vélemények alapján a Cosmost választottuk. Igazán elégedett voltam velük, minden gördülékenyen ment, kaucióként 300 eurót kellett leadni, ami még kezelhető és előre semmit nem kellett befizetni. Naponta 35 euroba került. A reptérre hozták az autót és külön kérésünkre azzal sem volt gond, hogy hajnali 4 órakor adjuk vissza a másik reptéren. Ciprus északi része és a főváros, Nicosia egy része isTörökország befolyása alatt áll. Ide csak külön biztosítással lehet átmenni, ami nem bonyolult, de inkább kihagytuk és ide Nicosiában gyalog sétáltunk át.
fotó; Nicosia
És hogy miért lett Ciprus számomra a szabadság szigete? Pont a kocsika miatt! Nem volt kötöttség, időpont, rohanás a buszhoz, alkalmazkodás, csak nyaralás! Azért megvolt a napi terv, miket "kell" megnézni, de ha valami esetleg kimaradt, hát kimaradt. Szállásokat is csak aznap foglaltam, amikor már látszódott, hogy hol fogjuk a napot befejezni.
fotó; Nissi beach Ayia Napa mellett
Kocsikánk egyszerű kis darab volt, de remekül szerepelt, bírta a gyűrődést, a földutakat, köveket, emelkedőket és lejtőket egyaránt Paphostól a Troodos hegységen és Nicosián át egészen Ayia Napaig és Larnacaig. Nagyjából 500 km-t gurult velünk összesen. A végén ajándékként még le is mostuk (tapasztalatlan bérlők vagyunk, ugyanis nem kellett volna ). Csodálkoztak is, hogy milyen tiszta, használtuk egyáltalán?
Összességében tetszett Ciprus, az olcsóbb úticélokhoz tartozik, tengerpartja szinte minden nagyobb strandon homokos, enyhén mélyül, így a kevésbé úszóknak és gyerekeknek is ideális.
Az út részleteiről pedig meséljenek tovább a képek és a videónk!
Szerző&fotók: Lőrincz Linda
>> Így szervezhetsz sajár utazást Ciprus szigetére <<